شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

نگهداری سبزی خرد شده در یخچال

این وبلاگ جهت مشاهده و معرفی محصولات سایت شاینو می باشد. جهت در خواست محصول مورد نظر با شماره 09121391592 تماس حاصل نمایید.

نگهداری سبزی خرد شده در یخچال

۳۰۰ بازديد

نگهداری سبزی خرد شده در یخچال

برای نگهداری سبزی های خانگی خود می توانید از روش فیریز کردن استفاده نمایید به گونه ای که با نگهداری سبزی خرد شده در یخچال می توانید در مدت زمان طولانی تری از این مواد نیز استفاده نمایید. اما دقت داشته باشید که سبزی خرد شده تازه اگر استفاده شود بسیار خواص بهتری خواهند داشت تا سبزی ای که در یخچال به مدت چندین ماه نگهداری شده است. بهتر است مدت زمان بیشتر از دو تا سه ماه برای سبزی خرد شده فریز شده صرف نشود و در این مدت نیز استفاده شوند چرا که خواصی که در سبزی وجود دارد به مرور از بین خواهند رفت و فقط فیبر موجود در سبزی باقی خواهد ماند.

نگهداری سبزی خردشده در یخچال

فریز کردن و خشک کردن مواد غذایی

از جمله موارد دیگری که می توانید استفاده کنید تا ماده غذاییتان را برای مدت طولانی نیز حفظ نمایید خشک کردن می باشد با خشک کردن اکثر مواد غذایی می توانید بیشتر املاح موجود در آن را حفظ نمایید ولی ویتامین c موجود در این مواد از بین خواهند رفت. ولی برعکس با منجمد کردن سبزی خرد شده باعث می شود بعد از حالت انجماد از طریق حالت اکسیداسیونی که ایجاد می شود مقدار املاحموجود در سبزی خردشده کاسته شود و مقداری کم باقی بماند.

نگهداری سبزی خردشده در یخچال

نگهداری سبزی خرد شده در یخچال

چند راه مناسب برای انجماد سبزیجات

  • برای فریز کردن و منجمد کردن مواد غذایی و یا سبزیجات اگرچه بهتر است از سبزی خرد شده آماده تهیه نمایید یا تازه این محصولات را استفاه نمایید ولی ظرفی که برای این منظور انتخاب می نمایید باید ظرف مناسب فریز کردن باشد تا مواد شیمیایی که درون ظروف می باشد به داخل مواد درون سبزی نفوذ نکند.
  • هنگام قرار گیری مواد منجمد شده در کنار هم درون یخچال حتما دقت داشته باشید تا فضای مناسب برای عبور هوای سرد درون سبزی های خرد شده منجمد برای نفوذ وجود داشته باشد.
  • قبل از قرار دادن سبزی ها درون فریزر برای انجماد بهتر است تا سبزی ها را درون آب گرم به مدت چند دقیقه قرار دهید. با این روش علاوه بر اینکه عمل بلاچینگ (عمل آنزیم بری) نیز انجام خواهد گرفت باعث کاهش حجم سبزی ها برای بسته بندی خواهد شد وهمچنینی مانع از تغییر رنگ سبزی ها خواهد شد.
  • برای فریز کردن مواردی که باید به آن توجه کنید این است که مواد غذایی در فریزر شما انباشته نباشد و همچنین برای مصرف بهتر مناسب تر است تا بسته های سبزی خرد شده تان را به ابعاد کوچک تقسیم کنید از این رو در دفعات بیشتر استفاده نمایید.

نگهداری سبزی خردشده در یخچال

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.