شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

نحوه نگهداری سبزی خرد شده

این وبلاگ جهت مشاهده و معرفی محصولات سایت شاینو می باشد. جهت در خواست محصول مورد نظر با شماره 09121391592 تماس حاصل نمایید.

نحوه نگهداری سبزی خرد شده

۱۸۰ بازديد

نحوه نگهداری سبزی خرد شده

در قدیم چون ابزارهای امروزی مثل فریزر و یخچال وجود نداشت هرگاه به انتهای تابستان یا ابتدای پاییز نزدیک می شدیم بیشتر خانم های خانه دار شروع به جمع آوری مواد مورد نیاز برای دوره شش ماهه زمستان نیز می کردند. اما امروزه به دلیل فرصت و زمان کمی که در اختیار اکثر خانواده های ایرانی می باشد مثلا نحوه نگهداری سبزی خرد شده درون فریزر برای استفاده در دوره زمستان کار ساده تری است تا اینکه بخواهند این مواد را در فصلی از سال به صورت خیلی زیاد تهیه کنند و در اختیار داشته باشند.

نحوه نگهداری سبزی خرد شده

بهترین روش فریز سبزی خرد شده

سبزی خرد شده را می توان برای نگهداری در طولانی مدت یکی به روش خشک کردن و دیگری به روش فریز کردن مورد استفاده نیز قرار داد. اما در اینجا ما می خواهیم یکی از روشهای رایج فریز کردن سبزی ها را به شما آموزش دهیم:

نحوه نگهداری سبزی خرد شده

نکات مهم در فریز کردن سبزی خرد شده

  1. از جمله مواردی که بسیار مهم می باشد نوع سبی است که تهیه کرده اید. هرچه سبزی شما تازه تر و ارگانیک تر باشد در مدت زمان طولانی می تواند خاصیت و شادابی خود را بیشتر حفظ نماید.
  2. بعد از انتخاب نوع سبزی نوع چاقو یا در برخی از موارد نوع قیچی که برای این کار از آن استفاده می نمایید بسیار مهم می باشد. چون اگر از تیزی کاملی برخوردار نباشد سبب له شدن و آسیب دیدن سبزی ها خواهد شد و دیگر آن خاصیت اصلی را که باید داشته باشد نخواهد داشت.
  3. از نکات دیگر مهم این است که یکی از کار های مهم قرار دادن سبزی ها درون آب گرم می باشد. این عمل مانند عمل آنزیم بری یا بلاچینگ است که باعث می شود رنگ طبیعی سبزی ها حفظ شود.
  4. مکانی که در آن بسته های فریزری خود را قرار می دهید باید به گونه ای باشد تا هوای سرد توانایی آمد و شد بین محصولات فریزری داشته باشد.
  5. ظروف نگهداری برای فریز کردن سبزی خرد شده باید از جنس food Grade باشد یا از بسته های فریزری که مناسب برای فریز محصولات و مواد غذایی می باشد استفاده نمایید. چون با این روش دیگر مواد شیمیایی موجود در ظروف نگهداری وارد سبزی خرد شده نیز نخواهد شد.
  6. برای بهره وری بهتر و حفظ خاصیت اصلی سبزی سرخ شده بهترین کار این است که سبزی ها را در اندازه های کوچک به صورت سبزی خرد شده بسته بندی تهیه کنید و استفاده نمایید.
  7. سبزی خرد شده بسته بندی را سعی کنید در مدت زمان یک الی سه ماه استفاده نمایید. چرا که با گذشت این مدت زمان ممکن است سبزی ها ویتامین های موجود در خود را از دست بدهند و تنها فیبر موجود در آن نیز باقی خواهد ماند.

نحوه نگهداری سبزی خرد شده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.